Total Pageviews

Search This Blog

nuffnang

Wednesday, January 20, 2010

Apaaa?????


Haaa ini adalah nasi ayam hainan kukus


Ni plak ayam goreng berempah

Apa??? aku x pandai masak? hehehe saje je gimik tapi tulah realitinya tatkala last nite kawan lama (Liza bukan nama sebenar ) kol i then tanya mcm2 hal umah tangga...senang story in dialog la ye

Liza : Hye Wan, buat apa tu?
Me : Hye, xde buat apa, saja lepak2 tgk tv.
Liza : Eh ko x masak ke?
Me : Hmm aku xde mood dah nak masak sebab balik lambat tadi so beli je nasi kukus.
Liza : Eleh ko nih alasan je tu kot, kot2 ko x reti nak masak.
Me : Elo kawan mmg aku pandai masak tapi depends on time la gak, time2 mcm ni dah tentu kitaorg dah kenyang makan.Kalau masak pon yg lite2 je macam nasi goreng ke?, kalau nak masak macam lunch pukul berapa la kitaorang nak makan.Blom sempat siap laki aku dah berdengkur kot.
Liza : X laa aku juz agak je, manalah tau ko tu macam *tut*, nanti bila laki cari lain, makan luar baru nak menyesal.
Me : Ala tu nasib masing2 laa, kalau ko masak briyani tiap hari pon kalau laki tu dah nak melencong, menjadi gak.
Liza : Yelah kot...hmm k la aku nak sidai kain jap. Bye

Hati Lembu Masak Kicap (peberet kak jiji kan?)


Laksa Penang mari peberet i



Ayoo ada gak org macam ni ka? Terkadang aku terpikir gak apa motif dia kol aku malam2 semata2 nak tanya pasal tu. Bak kata hubby ada benda dia nak taya tapi bila cter pasal tu trus lupe ngeh3x. Tapi i ok je cuma panas gak tinga bila nada dia 'sarcastic' sgt time tuh, tu yang buat i tersentap skit tu. But dun worry my fren i x marah pon cuma agak tergezut je. Pada yg membaca entry ni bahawa hobi saya adalah memasak ye, n i ada selitkan sikit2 untuk tatapan semua.

No comments:

Post a Comment