Total Pageviews

Search This Blog

nuffnang

Tuesday, December 22, 2009

S.U.N.D.A.Y


Pukul 8 lagi dah bgn trus gosok baju , basuh n sidai kain dan kemas seadanya. Dalam kul 10 dah kuar rumah tapi singgah jap Giant Batu Caves sebab nk beli glue utk eyelashes. Alang2 membeli suruh budak tu pasang skali ke mata saya. Alamak sedar2 keris pengantin plak tertinggal kat rumah, so nak x nak terpaksa la patah balik rumah then g balik semula ke Cheras. Rasa mcm buang masa sgt.

Pantai Hillpark --> Batu Caves --> Pantai Hillpark --> Cheras = ????buang masa

Seperti yg dirancang sampai di Cheras mekap kan kakak ipar plak. Lepas tu relax2 sementara menunggu sedara-mara yg lain dtg. Lepas dh cukup sumer 1.15 gerak dari situ seramai 10 buah kereta termasuk abah saya ke rumah pengantin perempuan. Sampai 1.30 ptg dan trus berarak , huhuhuhu dengar bunyi kompang teringat plak hari bahagia saya. Kompang plak sgt unik sebab siap menari2 n siap ada tarian naga bagai. Bila pengantin bersanding kami pon cr port nk duduk . Lepas tepung tawar pengantin baru lah makan . Tapi mcm klakar la plak sebab abg ipar saya ni isterinya br 25 tahun kira biras saya adalah mude 5 thn dr saya. nak panggil kak jugak @ panggil nama mcm slalu???tapi untuk hari tu saya act like adik laa siap cium tgn ko!!! dia plak nak cium tgn saya gak so agak lucu la gak....pas siap bergambar kami pon mohon pulang dan lepak umah akak ipar sampai pukul 9 mlm. Mcm2 yg dborakkan dr perihal kenduri sampailah ke plan bercuti utk tahun depan. Diajak plak kami join xtvt mancing dalam bot ke Kenyir tapi nantilah pk dulu sebeb bulan 2 nak ke Kuching n April maybe ada coti2 lagi memandangkan bulan itu adalah bulan anniversary...depends on rezeki la nanti erk. Seblom balik umah singgah umah Wira Damai sebab nak bagi cenderamata khas utk kakak ku yg terchentaaa itu. Mcm biasa kul 1.30 baru balik umah n trus zzzzzzzz

No comments:

Post a Comment